13.HAFTA
Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
Eğitim ve Öğretimde Ölçme ve Değerlendirme
Eğitim; girdi ,çıktı ,süreç ve değerlendirmeden oluşuyor.
Değerlendirme;Sistemin devamını sağlayabilmek için yapılır.
Değerlendirmek, değer katmak anlamına gelir.
Eğitim sisteminin çıktıları, istenen istendik ve yeterli düzeydeki davranışların yanında , istenmedik davranışlar da oluşabilir.
Eğitim sisteminde değerlendirme,istenmeyen veya yeterli olmayan eğitim araç gerçlerinin neler olduğunu ve bunların kaynaklarını ortaya çıkarır.
Değerlendirme,gözlem ve nesnel ölçülerle elde ettiğimiz sonuçlardan , öznel sonuçlar çıkarmamızdır.
Milli Eğitim ve ÖSYM ' nin yaptığı sınavlarda ölçme ve değerlendirme yaparken öğrenciler birbiriyle yarışıyor.En iyi yapan başarılı oluyor.
Değerlendirme Yapılırken Amacı
Genel Amaçları ,Hedeflerimize ne kadar ulaşacağımızı belirtir.
Özel Amaçları kısaca öğretmenin gelişimi diyebiliriz.
Doğasına göre göstermiş olduğu en yüksek performans diyebiliriz.
Yapısına göre Karmaşık performans değerlendirme
Sınıf ortamında değerlendirme yerleştirme
Sonuç Yorumlamaya Göre Değerlendirme Normatif değerlendirmedir.
BİZLER NELERİ DEĞERLENDİRİYORUZ ?
Günlük yaşantımızda neleri değerlendiriyoruz?
Bir arkadaşımızı üzdüğümüzde ona karşı olan tutumumuz
Sınav sonuçlarınınasıl değerlendiriyoruz?
NASIL DEĞERLENDİRME YAPARIZ ?
Arkadaşımızla empati kurarken değerlendirmemiz ,
çok iyi kabul edilebilir zaman zaman
ÖĞRETİM MATERYALLERİNİ NASIL DEĞERLENDİRİRİZ ?
Öğretim materyalini kullandıktan sonra ne kadar etkili olduğunu değerlendirmemiz gerekir. .
Öğretim materyalini kullanılmasından sonra yaptığımız değerlendirme grubun etkiyi nekadar benimsediğini anlarız.
Uzman Değerlendirmesiakademisyenler ve uzmanlar
Birebir Değerlendirme ,öğretim materyallerinin eksik yönlerinibelirleyerek bilgi toplamaya çalışır.
Öğretim materyalini kullanılmasından sonra yaptığımız değerlendirme grubun etkiyi nekadar benimsediğini anlarız.
Uzman Değerlendirmesiakademisyenler ve uzmanlar
Birebir Değerlendirme ,öğretim materyallerinin eksik yönlerinibelirleyerek bilgi toplamaya çalışır.
Pilot Değerlendirme yapılırken
öğretim hedeflerine ne derece ulaşıldığı ,öğrenci ne derece memnun oldu bununla ilgili bilgi toplar.
Pilot Değerlendirme Aşaması
Bu aşamada belli sayıda öğrenci seçilir. Öğretilecek bilgi ile ilgili ön test uygulanır. Öğrenme ortamında kullanılacak yöntemere ve şartlara uygun olarak öğretim yapılır. Öğrencilerle konuşarak onların öğretim hakkındaki görüşleri alınır.Son test uygulanır.Düzeltmeler yapıldıktan sonra pilot değerlendirmesi yapılır.
Ürün Değerlendirme Sonuç değerlendirme/düzey belirleyici değerlendirme
Yapılacak tasarım modele uygun olarak geliştirilir ,daha sonra uygulanır. Önceden belirlenmiş hedeflere nekadar ulaşıldiği değerlendirilirDeğerlendirmede geliştirilen öğretim materyalinin eksikliklerinin belirleyerek düzenleme ve değişiklik yapılır.
Ürün Değerlendirmenin Adımları
Amacı belirlenir.Değerlendirmede başarı ölçütleri seçilir.Hangi bilginin,ne zaman,kimlerde toplanacağı ve toplanan bilgilerin nasıl değerlendirileceği kararına varılır..Değerlendirme ölçütleri belirlenir,bilgiler toplanır,bilgiler çözümlenir. Sonuçlar rapor haline getirilir.
öğretim hedeflerine ne derece ulaşıldığı ,öğrenci ne derece memnun oldu bununla ilgili bilgi toplar.
Pilot Değerlendirme Aşaması
Bu aşamada belli sayıda öğrenci seçilir. Öğretilecek bilgi ile ilgili ön test uygulanır. Öğrenme ortamında kullanılacak yöntemere ve şartlara uygun olarak öğretim yapılır. Öğrencilerle konuşarak onların öğretim hakkındaki görüşleri alınır.Son test uygulanır.Düzeltmeler yapıldıktan sonra pilot değerlendirmesi yapılır.
Ürün Değerlendirme Sonuç değerlendirme/düzey belirleyici değerlendirme
Yapılacak tasarım modele uygun olarak geliştirilir ,daha sonra uygulanır. Önceden belirlenmiş hedeflere nekadar ulaşıldiği değerlendirilirDeğerlendirmede geliştirilen öğretim materyalinin eksikliklerinin belirleyerek düzenleme ve değişiklik yapılır.
Ürün Değerlendirmenin Adımları
Amacı belirlenir.Değerlendirmede başarı ölçütleri seçilir.Hangi bilginin,ne zaman,kimlerde toplanacağı ve toplanan bilgilerin nasıl değerlendirileceği kararına varılır..Değerlendirme ölçütleri belirlenir,bilgiler toplanır,bilgiler çözümlenir. Sonuçlar rapor haline getirilir.
Katıldıklarım
Öğretim gereçleri değerlendirilmesi ,değerlendirmenin ölçülmesi gibi bilgilere katılıyorum .
Katılmadıklarım
Katılmadığım herhangi bir konu yok.
İlginç Gelenler
Nasıl değerlendirme yapmamız gerektiği bana ilginç geldi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder